
Jak przetrwać lato w pracy? 4 sposoby na to, by podnieść komfort pracowników!
Zadbaj o odpowiednią temperaturę w biurze
Upały mogą powodować zaburzenia koncentracji, zawroty głowy i poczucie osłabienia, a w skrajnych przypadkach nawet wyczerpanie cieplne. Ale jaka temperatura w pomieszczeniu biurowym jest optymalna? Administracja Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (OSHA) zaleca utrzymywanie temperatury w przedziale 20-24°C, a wilgotności powietrza pomiędzy 20-60%.
Ciekawe badania na ten warunków w miejscu pracy przeprowadzili naukowcy z Helsinki University of Technology oraz Lawrence Berkley National Laboratory. Na podstawie analizy 24 badań dotyczących związku wydajności z panującą temperaturą stwierdzono, że produktywność pracowników wzrasta przy 21-22°C i spada powyżej 23-24°C. Najwyższa wydajność występuje przy około 22°C, a przy 30°C spada ona aż o 8,9%. Komfortowa i neutralna temperatura powietrza korzystnie wpłynie więc na efektywną pracę Twojego zespołu.
Umożliwiaj pracę zdalną
Jeden system pracy dla wszystkich niestety nie uwzględnia indywidualnych różnic pomiędzy pracownikami. Badanie przeprowadzone przez Airtasker obejmujące ponad 1000 osób wykazało, że pracownicy zdalni pracują średnio o 1,4 dnia więcej każdego miesiąca niż osoby tradycyjnie pracujące z biura. Praca zdalna pozwala zaoszczędzić poranki poświęcane na dojazd do firmy, a dla wielu ludzi to pora dnia, która sprzyja największej efektywności.
Możliwość elastycznego czasu pracy również sprawia, że pracownicy mogą dostosować swój dzień do godzin, w których ich koncentracja jest na najwyższym poziomie. Mogą także łatwiej połączyć pracę ze swoim życiem prywatnym - odbiorem dzieci z zajęć czy chociażby wizytą u lekarza. To z pewnością korzystnie wpływa na ich samopoczucie. A jak pokazuje badanie naukowców z University of Warwick - spełnieni i szczęśliwi pracownicy są o 12% bardziej produktywni od pozostałych!
Przestaw się na cele krótkoterminowe
Tiny Pulse podpowiada, że dobrym rozwiązaniem na wakacyjne miesiące jest ustalenie krótkoterminowych celów. Dlaczego? Bo dzięki temu pracownicy nie muszą martwić się, że przegapią coś ważnego albo zostawią duży projekt na czas urlopu. To pozwoli ograniczyć ich stres i konstruktywnie zaplanować działania na lato.
Krótkoterminowe cele są łatwiej osiągalne niż te, które wymagają poświęcenia większej ilości czasu, a według psychologii behawioralnej małe osiągnięcia pobudzają i motywują do dalszej pracy, dając poczucie pewnego sukcesu. McKinsey z kolei zwraca uwagę, że prawidłowe wyznaczenie celów zwiększa zaangażowanie pracowników, podnosi wydajność i korzystnie wpływa na całą organizację. Pamiętaj więc, by cele wyznaczać według zasady SMART - czyli tak, aby były konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i dobrze osadzone w czasie.
Zwróć uwagę na psychiczne samopoczucie Twoich pracowników
Badanie opublikowane w Journal of Current Researches on Social Sciences wykazało, że występuje istotna korelacja pomiędzy strachem wywołanym przez COVID-19 a wydajnością pracowników. W okresie wakacyjnych wyjazdów i spotkań w dużym gronie ludzi obawa przed zakażeniem może się nasilić, szczególnie że media zaczynają ostrzegać przed nadchodzącą czwartą falą zakażeń.
Łatwa dostępność testu na COVID-19 czy opcja sprawdzenia odporności może znacząco ograniczyć zamartwianie się, jednocześnie poprawiając komfort psychiczny Twoich pracowników. Zaproponuj wraz z uPacjenta swojemu zespołowibadania na odporność lubtesty na COVID-19 bez wychodzenia z biura czy też z domu.
Wiesz już, jak przetrwać lato w pracy - wykorzystaj wybrane wskazówki, aby pomóc pracownikom w sposób bezproblemowy i produktywny przejść przez letni okres!