Od czasu powstania uPacjenta, czyli od 2017 roku, bardzo dynamicznie się rozwijamy, poszerzając m.in. zakres naszych usług oraz ich dostępność. Wkroczyliśmy w nowy etap naszej działalności i postanowiliśmy odwzorować to także w odświeżonej identyfikacji wizualnej oraz nowym claimie. Od początku zależało nam, by wprowadzone przez nas zmiany jednocześnie podkreślały naszą historię i akcentowały mocno ustabilizowaną pozycję rynkową.
Domowe badania krwi oraz konsultacje online ze specjalistami, które oferujemy, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Musimy przyznać, że z niszy zrobiliśmy trend i jest to dla nas ogromna satysfakcja. Biznes, który kilka lat temu zaczęliśmy tworzyć z Konradem Kargolem, Co-Founderem & COO uPacjenta, okazał się w pełni skalowalny. Dziś, zmieniając całą identyfikacją wizualną i claim uPacjenta, możemy podkreślić, że jesteśmy nowoczesną marką, która prężnie rozwija się na rynku medycznym
– mówi Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.
Kierunek Zdrowie
W naszej strategii skupiamy się na tym, aby nie straszyć naszych odbiorców chorobami tylko edukować ich w pozytywny sposób. Nowy claim podkreśla nasz główny cel, czyli dbanie o zdrowie Polek i Polaków, a także zwiększanie ich świadomości odnośnie profilaktyki. Kierunek Zdrowie nawiązuje również do specyfiki usługi, realizowanej przez nas w domach, do których specjaliści docierają firmowymi samochodami. Na pojazdach także pojawi się nowy logotyp oraz hasła związane z usługą.
Nowy logotyp uPacjenta
Logotyp zaprojektowany przez Miłosza Cichonia i Aleksandrę Kutę, Product Designerów uPacjenta, prezentuje swoją formą wartości naszej usługi i jej innowacyjność. Miłosz i Ola obowiązujący do tej pory logotyp przekształcili w dwa ramiona krzyża, które przypominają przytulny dom. Dzięki wpisaniu znaku w kwadrat stał się on bardziej spójny i obecnie wyraża ton oraz w styl, w jakim na co dzień komunikujemy się z naszymi pacjentami.
Kolejna zmiana to użycie wersalików w samej nazwie marki. Wcześniejszy zapis z wykorzystaniem kapitalików był mylący dla naszych odbiorców, którzy nie byli pewni, jak należy zapisywać nazwę oraz w jaki sposób ją wymawiać. Odświeżony logotyp klarownie pokazuje, jak należy czytać zapis nazwy uPacjenta.
Zaproponowane przez nas zmiany to świadoma ewolucja, a nie rewolucja, gdyż chcieliśmy zachować wykształcony przez lata charakter marki. Oprócz zmiany wyglądu samego sygnetu i fontu postanowiliśmy uprościć dotychczasową kolorystykę, która z uwagi na swoje nasycenie niekiedy sprawiała problemy z czytelnością. Przekształciliśmy ją za pomocą obliczeń na kole kolorów w taki sposób, by była komplementarna. Dodaliśmy także gradient, który nadaje całemu logotypowi trójwymiarowości
– mówi Miłosz Cichoń,
Product Designer w uPacjenta.
Rebranding uPacjenta to również m.in. szereg zmian na stronie internetowej
www.upacjenta.pl
, odświeżona komunikacja w mediach społecznościowych oraz nowe projekty materiałów promocyjnych.