pomocPoznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Diagności

Konsultacje

Płatności

Diagności

  • Kto to jest specjalista laboratoryjny?

    Specjalista laboratoryjny to osoba spełniająca formalne kwalifikacje do pracy w medycznym laboratorium diagnostycznym oraz wpisana na Listę Diagnostów Laboratoryjnych, prowadzoną przez Krajową Izbę Diagnostów Laboratoryjnych. Zawód reguluje ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o diagnostyce laboratoryjnej (Dz. U. z 2016 r. poz. 2245). Diagnostą laboratoryjnym może zostać osoba, która uzyskała tytuł magistra na kierunku analityka medyczna, bądź osoba posiadająca wyższe wykształcenie i tytuł magistra lub równorzędny w biologii, medycyny lub medycyny weterynaryjnej oraz odbyła kształcenie podyplomowe na kierunku analityka medyczna lub posiada tytuł specjalisty w dziedzinie analityki klinicznej, diagnostyki laboratoryjnej, mikrobiologii lub toksykologii. Wykonuje badania diagnostyczne z zakresu chemii klinicznej, analityki ogólnej, hematologii, serologii, immunologii i bakteriologii za pomocą specjalistycznych metod i aparatury laboratoryjnej, bądź nadzoruje wykonanie tych badań. Ze względu na swoją dużą wiedzę na temat badań laboratoryjnych Diagnosta Laboratoryjny doskonale rozumie i potrafi interpretować wyniki badań oraz doradzać rozszerzenie ich zakresu dla lepszego wykrycia chorób. Może on także przeprowadzać wywiad medyczny oraz skierować do lekarza specjalisty, bez konieczności udawania się do lekarza pierwszego kontaktu.

  • Czym jest konsylium Lekarsko – Diagnostyczne?

    Konsylium lekarsko-diagnostyczne to zespół złożony z doświadczonych diagnostów laboratoryjnych oraz lekarzy różnych specjalizacji. Dzięki ich połączonej wiedzy jesteśmy w stanie w jeszcze skuteczniejszy sposób oceniać wyniki badań oraz analizować przebieg choroby naszych pacjentów. W tym momencie na rynku istnieje około 3000 różnych testów laboratoryjnych, dlatego lekarzom ciężko jest być na bieżąco ze wszystkimi. Diagności Laboratoryjni zgłębiają wiedzę o nowych badaniach i doradzają ich wykonanie lekarzom w procesie diagnostycznym. Często dzięki lepszemu dopasowaniu badań lub rozszerzeniu ich pakietu lekarz może skuteczniej ocenić stan zdrowia pacjenta oraz wykryć rzadziej spotykane choroby.

  • Skąd mam wiedzieć, że specjaliści konsultujący badania na platformie uPacjenta mają wysokie kompetencje?

    uPacjenta to platforma, która zrzesza jedynie doświadczony personel medyczny, czyli osoby, które pracowały w sektorze ochrony zdrowia w Polsce minimum 10 lat. Ponadto ciągle dbamy o rozwój naszych pracowników i o przepływ wiedzy pomiędzy lekarzami i diagnostami laboratoryjnymi. Ponadto sprawdzamy uprawnienia każdego lekarza w izbie lekarskiej oraz każdego diagnosty laboratoryjnego w KIDLu, oraz opinie na jego temat wśród innych specjalistów i pacjentów. Ponadto nasza platforma umożliwia ocenę przebytej konsultacji i konkretnego specjalisty, dzięki czemu możemy nieustannie poprawiać jakość świadczonych usług i kontrolować pracę lekarzy i diagnostów zrzeszonych na naszej platformie.

  • Ile trwa konsultacja ze specjalistą?

    To zależy od wybranego trybu konsultacji. Przy trybie „Konsultacja profilaktyczna” użytkownika ma dostęp do czastu. Przy wyborze „Konsultacji wyników” użytkownik ma dostęp do czatu jak i do jednej 15 minutowej rozmowy telefonicznej. Rozmowa na czacie nie ma ograniczeń co do ilości wysłanych słów i może być zakończona zarówno przez użytkownika jak i przez diagnostę po zakończeniu rozmowy.

  • Czy jest możliwość konsultacji z konkretnym specjalistą?

    Możliwość wybranie konkretnego specjalisty jest możliwa, ale tylko w trybie „Konsultacji Pełnej”. Co więcej po wyborze konkretnego specjalisty czas oczekiwania może być dłuższy, ale nie przekroczy 48h.

Konsultacje

  • Jak przeprowadzić konsultację ze specjalistą?

    W systemie istnieją dwa tryby konsultacji: KONSULTACJA WYNIKÓW, kiedy Pacjent odebrał już wyniki swoich badań laboratoryjnych i chce je skonsultować oraz KONSULTACJA PROFILAKTYCZNA, kiedy Pacjent, który nie wykonał jeszcze badań laboratoryjnych chce skonsultować swoje objawy ze specjalistą i na podstawie ich analizy otrzymać listę sugerowanych badań laboratoryjnych. Obie konsultację umożliwiają dostęp Panelu Pacjenta. Aby rozpocząć konsultację przejdź do zakładki cennik i wybierz tryb konsultacji. Następnie postępuj według wskazówek.

  • Jaki jest czas oczekiwania na kontakt od specjalisty?

    Staramy się odpowiadać na pytania jak najszybciej co umożliwiają specjaliści dyżurni. Natomiast przy dużej ilości konsultacji czas oczekiwania może wynieść maksymalnie 4 godziny jeśli konsultacja została rozpoczęta między godziną 9.00, a 18.00. W innych przypadkach 24 godziny od jej rozpoczęcia. Często zdarza się jednak, że dyżurujący specjalista odpowie na nasze pytanie znacznie szybciej.

  • Ile trwa konsultacja ze specjalistą?

    Zarówno KONSULTACJA DARMOWA, KONSULTACJA PROFILAKTYCZNA jak i KONSULTACJA WYNIKÓW nie ma ograniczeń co do ilości wysłanych słów i może być zakończona zarówno przez użytkownika jak i przez diagnostę po zakończeniu rozmowy. Przy wyborze KONSULTACJI WYNIKÓW użytkownik ma dostęp do czatu jak i również do jednej 15 minutowej rozmowy telefonicznej.

  • Czy jest możliwość konsultacji z konkretnym specjalistą?

    Możliwość wybrania konkretnego specjalisty jest możliwa przy wszystkich płatnych trybach konsultacji. Jednak należy pamiętać, że po wyborze konkretnego specjalisty czas oczekiwania na odpowiedź może być dłuższy, ale nie przekroczy 48h.

  • Jakie sytuacje można konsultować na platformie uPacjenta?

    Platforma uPacjenta została stworzona z myślą o konsultacji wszystkich badań laboratoryjnych, które są nieodłączną częścią diagnostyki chorób. Dzięki połączeniu wiedzy diagnostów laboratoryjnych oraz lekarzy jesteśmy w stanie na podstawie wywiadu medycznego skutecznie doradzić jakie testy wykonać oraz skonsultować wyniki badań laboratoryjnych (zarówno podstawowych, specjalistycznych i genetycznych).

  • Jak wgrać wyniki badań do systemu?

    Wgrać wyniki do systemu mogą osoby, które wybrały tryb KONSULTACJI DARMOWEJ lub KONSULTACJI WYNIKÓW. Mogą to zrobić po zalogowaniu się do swojego Panelu Pacjenta w oknie Nowej Konsultacji. Wyniki do systemu wgrywa się z komputera (dostępne rozszerzenia to xls, doc, pdf, jpg). Maksymalny rozmiar wgrywanego pliku nie może przekraczać 10 MB.

  • Co zawiera konsultacja diagnostyczna?

    Konsultacja diagnostyczna to spersonalizowana porada, dlatego jest dostosowana do potrzeb pacjenta. Nasz specjalista udzieli odpowiedzi na pytania, doradzi badania laboratoryjne, skomentuje ich wynik oraz skieruje do lekarza specjalisty zajmującego się danymi problemami zdrowotnymi.

  • Skąd mam wiedzieć, że specjalista odpowiedział mi już w systemie?

    Serwis uPACJENTA konsultacje oferuje możliwość rozmowy na czacie ze specjalistą. W takiej sytuacji po wysłaniu zapytania i opłaceniu konsultacji czekamy na odpowiedź maksymalnie 24h, ale często zdarza się, że dyżurujący specjalista odpowie na nasze zapytanie szybciej. Wtedy otrzymamy o tym informację na podany adres email, z którego bezpośrednio będziemy mogli przejść do naszej konsultacji.

  • Na czym polega czat z specjalistą?

    Czat z specjalistą polega na rozmowie przy użyciu komputera lub urządzeń mobilnych (smartfonów) na platformie telemedycznej uPacjenta.

  • Jak przygotować się do konsultacji?

    KONSULTACJA PROFILAKTYCZNA nie wymaga szczególnego przygotowania Pacjenta do rozmowy ze specjalistą, tutaj istotna jest świadomość własnego samopoczucia, stylu życia i oczekiwań. Przy wyborze trybu KONSULTACJI DARMOWEJ jak i KONSULTACJI WYNIKÓW należy wgrać plik z wynikami badań do systemu oraz opisać źródło problemu m.in. powód wykonania badań, czy Pacjent stosuje jakieś leczenie, choruje na coś przewlekle, jaki prowadzi tryb życia lub jaką dietę stosuje. Jeżeli użytkownik preferuje rozmowę telefoniczną to powinien najpierw udostępnić plik lub wyniki parametrów na czacie, a następnie zaznaczyć w oknie czatu, że oczekuje konsultacji telefonicznej.

  • Czy usługa konsultacji jest dostępna tylko dla osób wykonujących badania w punktach pobrań Diagnostyki?

    Oczywiście, że nie. Usługa konsultacji badań laboratoryjnych jest dostępna dla wszystkich ludzi, którzy mają problem z doborem badań laboratoryjnych lub analizą ich wyników, zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym.

Płatności

  • Ile kosztuje jedna konsultacja?

    Koszt jednej konsultacji zależy od wybranego trybu. KONSULTACJA WYNIKÓW, która zawiera szczegółową analizę wyników badań laboratoryjnych przez wysoko wykwalifikowanego specjalistę, kosztuje 49 zł. Natomiast KONSULTACJA PROFILAKTYCZNA, czyli jednorazowe doradzenie badań laboratoryjnych przez specjalistę na podstawie opisanych przez Pacjenta objawów, kosztuje 29 zł.

  • Jak mogę dokonać płatności?

    Po naciśnięciu na ekranie przycisku „Opłać Konsultację” następuje przekierowanie do firmy Dotpay S.A., z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, przy ulicy Wielickiej 72. Jest to sprawdzona platforma płatnicza obsługująca wiele serwisów internetowych w Polsce. Możliwe jest też dokonanie przelewu tradycyjnego. Aby uzyskać potrzebne do przelewu dane, należy skontaktować się z obsługą serwisu pisząc na: biuro@upacjenta.pl

    Po dokonaniu płatności na stronie DotPay i zaksięgowaniu jej w systemie następuje przekierowanie z powrotem na platformę uPacjenta i wysyłany jest email z potwierdzeniem uzyskania opłaty. Po zaksięgowaniu wpłaty przychodzi również informacja do naszych pracowników, którzy dzwonią lub odpowiadają na czacie na zadane pytania maksymalnie do 4 godzin między godziną 9.00, a 18.00. W innych przypadkach do 24 godzin od rozpoczęcia konsultacji.

  • Co w momencie, kiedy płatność się nie udała?

    W momencie, w którym płatność nie została zaksięgowana i pojawił się o tym komunikat na ekranie należy spróbować ponownie dokonać opłaty. Jeżeli za drugim razem transakcja się nie powiodła proszę skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta pod adresem email: biuro@upacjenta.pl

  • Czy na usługę konsultacji mogę otrzymać fakturę VAT?

    Oczywiście tak. Prosimy tylko o wysłanie prośby o wystawienie faktury wraz z danymi pod adres biuro@upacjenta.pl

  • Zakupiłem w e-sklepie firmy Diagnostyka pakiet badań z konsultacją w cenie, jak anulować standardową opłatę za konsultacje w systemie uPACJENTA?

    Aby zrealizować konsultację zakupioną razem z pakietem badań w e-sklepie firmy Diagnostyka Laboratoria Medyczne, należy z dostępnych trybów konsultacji w serwisie wybrać KONSULTACJĘ DARMOWĄ. Po dokonaniu rejestracji w portalu, pod komunikatem o konieczności zapłaty, w miejscu do tego przeznaczonym, należy wpisać 15-cyfrowy identyfikator zamówienia z Vouchera na badania otrzymanego od firmy Diagnostyka. Poprawne wpisanie kodu anuluję opłatę, a Ty będziesz mógł skontaktować się ze specjalistą.

  • Zakupiłem konsultację w ramach akcji promocyjnej Diagnostyki „Droga do Zdrowia”, jak anulować standardową opłatę za konsultacje w systemie uPACJENTA?

    Aby zrealizować konsultację zakupioną razem z pakietem badań w akcji promocyjnej „Droga do Zdrowia”, należy z dostępnych trybów konsultacji w serwisie wybrać KONSULTACJĘ DARMOWĄ. Po dokonaniu rejestracji w portalu, pod komunikatem o konieczności zapłaty, w miejscu do tego przeznaczonym, należy wpisać kod promocyjny umieszczony na końcu ogólnej interpretacji lekarskiej w systemie wyniki.diag.pl. Poprawne wpisanie kodu anuluję opłatę, a Ty będziesz mógł skontaktować się ze specjalistą.

partner-arrow

Oficjalny partner: